dilluns, 22 d’octubre del 2012

FASE 1

Partint dels objectius de la Fase 1 del meu pla de treball, he iniciat el procés de pràctiques.
 
Objectius FASE 1:
 
· Conèixer i valorar l’objectiu de la proposta en relació a l’òptim procés d’adaptació dels infants adoptats amb NEE a l’entorn escolar.
 
· Valorar el benefici recíproc que aporta la proposta entre l’estudiant de pràctiques i el centre educatiu.
 
· Valorar les possibilitats de col·laboració que ofereix el centre respecte les tasques que es presenten a la proposta, tenint en compte les funcions de la tutora de pràctiques.
 
· Concretar i acordar els principals aspectes del pla de treball de la intervenció: tema, objectius, tasques, funcions i temporalització.
 
 
Fa dies vam fer una reunió amb la tutora de pràctiques i el cap i coordinador del servei on es centra la meva intervenció, el servei SAINE (servei d'adopcions i acolliments d'infants amb necessitats especials).
 
En aquesta reunió com en l'anterior (abans de l'estiu) vaig manifestar em meu interès a realitzar una intervenció que fos beneficiosa i útil pel centre. A partir d'aquesta premissa vam dissenyar de manera col·laborativa, la intervenció que es dura a terme.
 
- Elaboració d'un doble document amb orientacions per part de l'adaptació escolar dels infants adoptats i/o acollits.
 
· Document d'orientacions per a les famílies
· Document d'orientacions per a les escoles receptores
Aquesta tasca em permet fer un estudi en profunditat de la tasca que es realitza dins el SINE i l’actuació d’orientacions a les famílies en la formació i el seguiment post adopció i/ acolliment. Pretenc partir dels recursos del servei per a poder donar una resposta a les necessitats dels infants d’una manera coherent. Per aquest motiu es pretén arribar a un treball col·laboratiu i constructiu entre SAINE, famílies i escola.
 
 Avaluació
Com ja he comentat la proposta s’ha dissenyat conjuntament amb la tutora de pràctiques i el cap del SAINE i partia del interès  de dur a terme un projecte que beneficiï tan a l’escola com a mi com alumne de pràctiques.
 
Hem partit d’una necessitat real en els servei, per tan l’adequació de la proposta és molt vàlida. Tan la tutora de pràctiques com el cap del servei, es mostren plenament col·laboradors i implicats en el projecte. Tots dos són conscients de la necessitat que hi ha i ja es plantejaven poder dur a terme un procés com el que inclou les meves pràctiques. Així el material que elabori, si compleix els requisits, podrà ser utilitzat pel servei a llarg termini, o serà la base per a crear les eines necessàries.
Amb la tutora de pràctiques hi ha una bona entesa  i predisposició, així hem pogut coordinar-nos per trobar hores comunes. Ens trobarem almenys un cop per setmana, per tal de fer el seguiment del procés.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada