FASES


     
FASE 1 :   Conèixer i concretar l’actuació                                                              
Objectius:
·   Conèixer i valorar l’objectiu de la proposta en relació a l’òptim procés d’adaptació dels infants adoptats amb NEE a l’entorn escolar.
·   Valorar el benefici recíproc que aporta la proposta entre l’estudiant de pràctiques i el centre educatiu.
·   Valorar les possibilitats de col·laboració que ofereix el centre respecte les tasques que es presenten a la proposta, tenint en compte les funcions de la tutora de pràctiques.
·   Concretar i acordar els principals aspectes del pla de treball de la intervenció: tema, objectius, tasques, funcions i temporalització.
Destinataris/àries: tutora de pràctiques i directora del centre
ACTIVITATS I CONTINGUTS
1.    Consulta  de la pàgina web de la fundació
2.    Lectura de la documentació del centre:
·   Documents d’organització i funcionament del centre
·   Lleis relacionades (benestar i protecció)
3.    Reunió amb la directora del servei i la tutora de les pràctiques per a concretar la proposta
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
·         Pàgina web
·         Anàlisi documental
·         Registre dels acords
·         Reunió amb la directora del centre i la tutora de pràctiques.
·         Preprojecte del pràcticum II
INDICADORS D’AVALUACIÓ
1.    Grau de coneixement i valoració de la proposta per part de la tutora de pràctiques i de la directora del servei.
2.    Nivell de benefici que aporta el projecte al centre, i en concret a l’aula de suport.
3.    Tipus de resposta de la tutora de practiques i de la directora del centre, respecte la correspondència entre les actuacions del projecte i els interessos i necessitats del centre envers a les actuacions de l’atenció a la diversitat.
4.    Grau i tipus de col·laboració que ofereixen de la directora del servei i de la tutora de pràctiques.
5.    Grau de coordinació horària entre l’estudiant de pràctiques amb els de la tutora d’aquesta
6.    Nivell d’acceptació i d’ajustament de la metodologia i de la dinàmica de treball als interessos i necessitats del servei.
FASE 2 : Recollida d’informació i primers acords compartits respecte la proposta d’actuació             
Objectius:
·   Fer una recerca documental sobre l’adaptació dels infants acollits i/o adoptats.
·   Seleccionar la informació de la documentació del centre que és útil com a referent per a la intervenció.
·   Conèixer les actuacions pròpies del servei SAINE dins la fundació, documentació, organització.
·   Conèixer les actuals funcions i tasques dels diferents professionals que hi treballen i els recursos amb els quals compten.
·    Desenvolupar entrevistes amb els professionals adreçades a:
·         Conèixer les necessitats dels diferents professionals que treballen en el servei.
·         Conèixer les necessitats de les famílies d’acollida i /o les que adopten els infants.
·         Conèixer les necessitats dels infants segons la seva situació concreta dins el marc de les NEE.
Destinataris/àries: Equip interdisciplinari del SAINE. Professionals de les escoles receptores de nens amb situacions semblants.
ACTIVITATS I CONTINGUTS
1.    Recerca i lectura de material bibliogràfic.
2.    Lectura de la documentació del centre.
3.    Assistir a reunions d’equip per a conèixer la tasca que s’hi desenvolupa.
4.    Realització d’entrevistes 
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
·   Anàlisi documental
·   Actes i ordres del dia de les reunions
·   Entrevistes amb els diferents professionals              
·   Observacions
·   Fulls de registre de la informació obtinguda
INDICADORS D’AVALUACIÓ
1.     Grau d’adequació de la bibliografia cercada amb la realitat en la que es treballa (l’adaptació dels infants acollits i/o adoptats, concretament en l’entorn escolar)
2.     Correspondència dels resultats de les entrevistes amb els professionals, amb l’objectiu d’aquestes.
3.     Valorar si els resultats de les entrevistes són útils per a iniciar la reflexió sobre el producte final.
4.     Nivell d’acceptació de la proposta de treball amb l’equip multidisciplinari.
FASE 3 :  Presa de decisió conjunta sobre l’adequació de les orientacions i recursos utilitzats per l’acompanyament familiar i escolar en el procés d’adaptació escolar.
Objectius:
·     Analitzar les actuacions i tasques actuals del servei SAINE.
-       Analitzar accions que es desenvolupen en el procés d’adaptació dels infants a les escoles envers les famílies i els infants
-       Analitzar accions que es desenvolupen en el procés d’adaptació dels infants a les escoles envers els pròpis centres educatius.
·    Analitzar les necessitats dels infants acollits i/o adoptats, els centres escolars i les famílies en el procés d’adaptació escolar d’aquests infants.
·    Conèixer punts forts i/o mancances del servei de seguiment concretament en l’adaptació escolar dels infants adoptats i/o acollits.
Destinataris/àries: Equip interdisciplinari del SAINE. Escoles i famílies, per ells mateixos o a través dels professionals del servei.
ACTIVITATS I CONTINGUTS
1- Realització de reunions amb els diferents professionals del SAINE
2- Indagar noves propostes per a la millora del procés d’adaptació
3- Analitzar documentació vigent que reculli les accions que es duen a terme des del SAINE referent a l’adaptació escolar.
4- Analitzar i valorar la informació recollida
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
·     Anàlisi documental
·     Reunions d’equip SAINE
·     Entrevistes amb professionals SAINE
·     Fulls de registre de la informació obtinguda
INDICADORS D’AVALUACIÓ
1- Correspondència dels resultats de les entrevistes amb els professionals, amb l’objectiu d’aquestes.
2- Valorar si els resultats de les entrevistes són útils per a iniciar la reflexió sobre el producte final.
3- Nivell de correspondència entre les tasques del SAINE amb les necessitats i/o dificultats dels infants, famílies i escoles, en el procés d’adaptació escolar.
4- Corroborar que la informació recollida és útil per el disseny del producte.
5- Grau de col·laboració de l’equip SAINE
FASE 4 : Col·laboració en la implementació de les actuacions acordades
Objectius:
·    Comparar les necessitats i dificultats conegudes en el procés d’adaptació amb les actuacions i orientacions que el SAINE ofereix.
·    Comparar les orientacions que s’ofereixen a les famílies i les escoles amb la documentació bibliogràfica analitzada.
·    Millorar del procés d’adaptació a través de les orientacions que es donen a les famílies i les escoles receptores.
·    Elaboració de la proposta de producte: Orientacions per a l’adaptació dels infants acollits i/o adoptats en l’entorn escolar. (famílies /escoles)
·    Reflexionar i dur a terme un estudi del disseny més òptim per a l’objectiu del producte, seguint l’estil del centre.
 Destinataris/àries: Equip SAINE. Tutora de pràctiques.
ACTIVITATS I CONTINGUTS
1- A través de la informació recollida en les fases anteriors elaborar el producte: un conjunt d’orientacions i tasques amb l’objectiu de millorar el procés d’adaptació dels infants acollits i/o adoptats a l’escola.(post-adopció)
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
1- Anàlisi de la informació recollida
·         Registre d’informació obtinguda a les reunions
·         Registre d’entrevistes
·         Anàlisi documental
2- Treball col·laboratiu amb els diferents professionals del SAINE en l’elaboració de les orientacions.
3- Seguiment de la tutora de pràctiques i dels professionals de referència del SAINE
INDICADORS D’AVALUACIÓ
1- Tipus de resposta de l’equip SAINE respecte a les adequacions de les orientacions plantejades en el producte.
2- Grau d’implicació de l’equip SAINE en el treball col·laboratiu.
3- Adequació i coherència de la proposta que ofereix el producte respecte les necessitats analitzades.
3- Seguiment i resposta de la tutora de pràctiques i dels professionals de referència.
4- Aportacions de caràcter constructiu per part de l’equip del SAINE sobre el producte que s’elabora.
FASE 5: Valoració.
Objectius:
·      Valorar conjuntament amb l’equip interdisciplinari del SAINE, la tutora de pràctiques: l’adequació de les orientacions en el producte creat
·      Valorar el disseny i coherència dels productes creats.
·      Valorar el tipus més òptim de format del producte per el seu ús.
·      Modificar, si cal, els elements consensuats en la valoració.
Destinataris/àries: Equip interdisciplinari SAINE, tutora de pràctiques.
ACTIVITATS I CONTINGUTS
1.    Reunions per a la presentació i valoració conjunta amb l’equip del SAINE.
2.    Reunions amb la tutora
3.    Reformulació del producte basant-nos en les valoracions obtingudes, tant pel què fa disseny com pel contingut.
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
·      Reunions de valoració, seguint un model de treball cooperatiu.
·      Registre de seguiment
·      Tècniques i assessorament de disseny i redacció, per tal d’elaborar un producte coherent amb el seu objectiu.
INDICADORS D’AVALUACIÓ
1- Tipus de valoració que fa l’equip del SAINE sobre el material presentat. Valoracions constructives, que serveixin per a millorar el producte.
2- Grau d’implicació dels professionals i interès per el projecte.
4- Grau de satisfacció de l’equip del SAINE respecte el procés i el producte del pràcticum.
3- Grau de benefici que suposa per les tasques del SAINE la intervenció duta a terme.
FASE 6 : Prospectiva i continuïtat del pla d’actuació
Objectius:
·         Valorar la possible adequació del producte per a utilitzar-lo i introduir-lo com a eina de treball dins les tasques d’orientació del SAINE tan a les famílies que adopten i/o acullen infants amb NEE, com a les escoles receptores d’aquests infants.
·         Valorar si les propostes recollides en el material poden generalitzar-se en els diferents casos amb els quals treballa el SAINE.
Destinataris/ries: Professionals del SAINE, famílies, infants i escoles.
ACTIVITATS I CONTINGUTS
1- Reunió amb l’equip del SAINE
2- Fer un seguiment de l’aplicació del material per valorar la seva utilitat en el procés d’adaptació escolar dels infants en els diferents casos.
3- Valoració del material per part de les famílies i les escoles implicades en els casos.
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
·         Reunió amb els professionals del SAINE.
·         Registre de seguiment de les actuacions aplicades i del seu grau de millora en el procés d’adaptació dels infants acollits i/o adoptats amb NEE.
·         Registre de valoració per a les famílies i escoles implicades.
INDICADORS D’AVALUACIÓ
1- Nivell de generalització del producte per a ser utilitzat de forma contínua en els diferents casos amb els quals treballa el SAINE.
2- Utilització del material o de part del mateix com a eina d’assessorament per a les famílies i les escoles amb les quals treballa el SAINE.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada