Descripció de la Intervenció

ON?

Les pràctiques les realitzo a la Fundació IRES. Es tracta d'una fundació privada que treballa des de l’any 1969 en l’atenció social, psicològica i educativa de persones i col·lectius marginats en situació de risc social o amb dificultats econòmiques. Duen a terme l’acció social amb persones vulnerables des d’una visió integral en els següents àmbits d’actuació: Infància, Joventut i Família; Violència Familiar i de Gènere; Inclusió Social; i Acció Social en el Sistema Judicial.

 La proposta de treball que duré a terme a la fundació s’emmarca en el programa SAINE. Un servei d’adopcions i acolliments d’infants amb necessitats especials (malalties, grups de germans, majors de 7 anys). Es tracta d’una entitat acreditada coma a institució col·laboradora d’Integració Familiar (ICIF) de l’ICAA.

Els procés d’adopció i acolliment requereixen uns seguit de tasques que la fundació dur a terme.
SAINE ofereix informació, formació i assessorament a les persones interessades en adoptar un infant.

  • Formació a les famílies i valoració d’idoneïtat
  • Elaboració de l’informa necessari per a poder adoptar a Catalunya
  • Suport i assessorament en el període d’adaptació inicial de l’infant i la família *

(*)En aquest darrer punt és on s’emmarca la meva intervenció (suport i assessorament).

PERQUÈ?

Jo vaig estudiar Educació Social, vaig seguir amb psicopedagogia ja que el meu interès era ampliar formació sense sortir de l'àmbit social. Tot i que he conegut altres contextos i camps d'aplicació de la psicopedagogia que m'han interessat molt, en el meu últim Pràcticum he volgut retornar a l’àmbit social. Les pràctiques d'educació social van ser en un CRAE de petita infància, i en aquesta ocasió segueixo la infància; però des d'una perspectiva nova. Personalment tinc molt d'interès en iniciar aquestes pràctiques en el servei d'adopció i acollida d’infants amb NEE.

L’àmbit de la meva intervenció es concreta en el servei d'adopció i acolliment de nens amb NEE. Aquestes em permeten fer un pas més enllà per tal de tenir una nova visió del context d’intervenció. Així doncs, penso que la proposta de treball que presento em pot aportar nous coneixements, noves experiències i un enriquiment en relació a aquestes inquietuds.

 
QUÈ?

La proposta de treball que he plantejat, em permet aprofitar els coneixements adquirits en el Pràcticum I dut a terme en un centre escolar, per a millorar les condicions dels infants que són adoptats o acollits, dels quals ja tinc una experiència prèvia a través de la meva primera carrera d’Educació Social.

Quan un infant entra en un centre educatiu cal tenir en compte la càrrega que aquest arrossega. La circumstància emocional que acompanya aquest infants té efectes generalitzats en el seu procés d’aprenentatge.

Tant des de les famílies com des dels centres educatius apareixen dubtes i conflictes alhora de dur a terme el procés d’adaptació dels infants a l’escola i apareixen dificultats d’aprenentatge, comportament i de relació social. Molts d’aquest conflictes segurament es podrien prevenir si es seguissin unes pautes concretes o es tinguessin en compte certs aspectes. En aquests sentit es pretén assessorar i orientar tan a les famílies com als centres educatius en el procés d’adaptació d’aquests infants a les escoles i instituts.

Es proposa elaborar un doble document:

    Orientacions de cara a les famílies adoptants o acollidores que porten els infants a les escoles
    Orientacions per als centres que reben aquests infants.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada