ON?
La proposta de treball que duré a terme
a la fundació s’emmarca en el programa SAINE. Un servei d’adopcions i
acolliments d’infants amb necessitats especials (malalties, grups de germans,
majors de 7 anys). Es tracta d’una entitat acreditada coma a institució
col·laboradora d’Integració Familiar (ICIF) de
l’ICAA.
Els
procés d’adopció i acolliment requereixen uns seguit de tasques que la fundació
dur a terme.
SAINE
ofereix informació, formació i assessorament a les persones interessades en
adoptar un infant.- Formació a les famílies i valoració d’idoneïtat
- Elaboració de l’informa necessari per a poder adoptar a Catalunya
- Suport i assessorament en el període
d’adaptació inicial de l’infant i la família
*
(*)En
aquest darrer punt és on s’emmarca la meva intervenció (suport i
assessorament).
Jo vaig estudiar Educació Social, vaig
seguir amb psicopedagogia ja que el meu interès era ampliar formació sense
sortir de l'àmbit social. Tot i que he conegut altres contextos i camps
d'aplicació de la psicopedagogia que m'han interessat molt, en el meu últim
Pràcticum he volgut retornar a l’àmbit social. Les pràctiques d'educació social
van ser en un CRAE de petita infància, i en aquesta ocasió segueixo la infància;
però des d'una perspectiva nova. Personalment tinc molt d'interès en iniciar
aquestes pràctiques en el servei d'adopció i acollida d’infants amb
NEE.
L’àmbit de la meva intervenció es
concreta en el servei d'adopció i acolliment de nens amb NEE. Aquestes em
permeten fer un pas més enllà per tal de tenir una nova visió del context
d’intervenció. Així doncs, penso que la proposta de treball que presento em pot
aportar nous coneixements, noves experiències i un enriquiment en relació a
aquestes inquietuds.
QUÈ?
La proposta de treball que he
plantejat, em permet aprofitar els coneixements adquirits en el Pràcticum I dut
a terme en un centre escolar, per a millorar les condicions dels infants que són
adoptats o acollits, dels quals ja tinc una experiència prèvia a través de la
meva primera carrera d’Educació Social.
Quan un
infant entra en un centre educatiu cal tenir en compte la càrrega que aquest
arrossega. La circumstància emocional que acompanya aquest infants té efectes
generalitzats en el seu procés
d’aprenentatge.
Tant des de les famílies com des dels centres educatius apareixen dubtes i conflictes alhora de dur a terme el procés d’adaptació dels infants a l’escola i apareixen dificultats d’aprenentatge, comportament i de relació social. Molts d’aquest conflictes segurament es podrien prevenir si es seguissin unes pautes concretes o es tinguessin en compte certs aspectes. En aquests sentit es pretén assessorar i orientar tan a les famílies com als centres educatius en el procés d’adaptació d’aquests infants a les escoles i instituts.
Es
proposa elaborar un doble document:
-
Orientacions de cara
a les famílies adoptants o acollidores que porten els infants a les
escoles
- Orientacions per als
centres que reben aquests
infants.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada