En el procés que estic finalitzant de la confecció de les orientacions, m'he trobat amb una qüestió que m'ha cridat molt l'atenció.
En un dels llibres consultats parlava de que hi ha activitats que poden generar conflicte dins l'aula.
Hi ha algunes activitats que poden generar un conflicte
intern alguns infants. Quan es proposen activitats referent a les famílies
(arbre genealògic, història del naixement, portar foto de nadó, activitats de
genètica) no tots els infants de l’aula viuran una situació que encaixi en
l’activitat proposada (adoptats, famílies reconstituïdes,
divorcis, famílies monoparentals, etc.
Aquest tipus d’activitats es poden adaptar de manera que no generin aquest
neguit per als infants que no hi encaixin.
Comentant-ho amb l'equip, ells no havien orientat mai en aquest sentit, però no descartaven que fos una cosa a tenir en compte així que vaig crear dos tipus d'activitats per comparar-les.
La primera activitat de l'arbre genealògic, és una activitat molt rígida en que molts dels sistemes familiars actuals no hi tenen cabuda i que pot suposar tot un repte per un infant en una situació no típica.
En aquest sentit la segona activitat pretén ser una alternativa a l’arbre genealògic estricte. Es tracte de crear el nostre arbre on a les branques pogués escriure el nom de les persones importants que ens envolten i ens fan créixer (família, amics, família biològica..) En aquesta activitat l'infant es pot sentir lliure d'incloure o no la seva família biològica o ressaltar els lligams que pugui tenir amb els diferents adults o companys.
Altres exemples:
- Portar una foto de nadó---> Portar una foto de quan éreu més petits.
- Recollir informació del neixament----> informació de la situació actual
- D'on ve el color dels teus ulls----> fer parelles fictícies amb els companys i pensar com serien els fills.
- Autobiografia----> descripció del dia més divertit
- Dia del pare o la mare---> dia de la família.


Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada