Quan vaig plantejar les fases del
meu projecte tenia clar que el disseny del material en sí era un punt molt
important. Jo mateixa puc veure a través de l'experiència que hi ha coses que
m'atrauen més que d'altres i que hi ha textos o materials als quals em costa
molt mantenir-hi l'atenció. Evidentment els meus mitjans en disseny són molt
escassos. Essent conscient de les meves limitacions en el pla de treball ja
vaig plantejar la possibilitat d'obtenir assessorament en el disseny i la
redacció del material.
Interior del Material 1 Orientacions: Aquest és el disseny que vaig fer inicialment. Recollint les orientacions en un díptic. EL text es veu molt compacte i homogeni. No és atreïent i costa de llegir.
Interior del material 2 Orientacions: Aquest és el mateix contingut que el material anterior però amb el disseny del Xavier, podem veure que el text està més espaiat i és molt més còmode de llegir. Per aquest motiu hem canviat el format a tríptic i hem pogut afegir imatges interiors.
He tingut molta sort! El meu
germà Xavier és publicista i la seva feina és la de fer que els textos s’adeqüin
al públic a quin van adreçats i que el missatge compleixi l’objectiu pel qual
ha estat redactat. Aprofitant aquestes habilitats hem pogut fer un treball en
equip que té com a resultat un material que compleix en escreix totes les
expectatives.A través d'aquest assessorament he pogut veure com el meu treball passava de ser un projecte de pràctiques a un material molt atraient i professional.
Aquesta imatge mostra la diferència en la portada dels dos materials. El de l'esquerra és el disseny nou i definitiu(material 2), el de la dreta és el primitiu (material1). La força de la imatge és totalment diferent i fins hi tot el títol canvia per augmentar aquesta força. Hem canviat el Demà començo l'escola! per AVUI començo l'escola!.
He pogut comprovar que l'àmbit
social té una assignatura pendent amb el disseny ja que la majoria de materials
que he pogut veure i consultar s'assemblen més a la meva primera proposta que a
la segona. Sóc molt conscient, i més en aquests moments, que no hi ha diners ni
recursos per destinar-los en imatge però tot i així crec que des de les
entitats caldria fer un esforç en aquest sentit ja que en aquest sector la
comunicació és clau. Per tal d'arribar al públic cal fer un esforç per destacar
en l'allau d'informació que passa per les mans de la gent. Entenc que apostar
per la imatge i el disseny és una aposta per a créixer, fer-se conèixer, tenir
pes i com a conseqüència obtenir més recursos. No hem d'oblidar que una gran
part de les entrades de recursos a l'entitat venen de donacions. En el cas del
SAINE, hi ha un missatge molt clar de necessitat de famílies que vulguin
adoptar i acollir, entenc que aquest missatge s'ha de fer present en la vida de
tots nosaltres per poder plantar la llavor en la societat d'aquest desig de
donar resposta a les necessitats d'aquests infants.



Trobo interessant la feina realitzada amb el tríptic, al veritat es que estem en una societat de la informació on la majoria de estimuls entren i es venen per la imatge.... Segur que ha estat una bona experiència...la fotografia el disseny l'has decidit tu...o juntament amb el teu germà publicista?
ResponElimina